Pages

14 Kasım 2011 Pazartesi

Yasmin, Rejimi, Yoğurdu (!) ve Yeni Keşfi...

Rejim rejim rejim... Rejim değil sağlıklı bir yeme alışkanlığı kazanmak aslında benimkisi... Sabah güzelce bir kahvaltı yapmak, öğlen hafif bir yemek, ara öğünlerde de sağlıklı ama kalorisiz, karbonhidratca fakir yiyecekler yemek. Akşamsa salata & ızgara tarzı yiyecekler, otururken biraz da meyve ya da fındık tarzı atıştırmalıklar.... Dedim ya sağlıklı yeme alışkanlığı... Kışın başından önlem almak. Geceler uzun olunca gelsin çerezler, gelsin tatlılar, tuzlular, gidişat iyi gidişat değil :))



Benim sevgili Bey'im et yemez tavuk yemezgillerdendir. Kırmızı et olarak köfteyi bilir, ayda 1-2 onu yeriz, tavuk olarak da schnitzel olmalı, o da 6 ayda bir yenir :) Ne yenir sizde derseniz bol boool sebze, kuru baklagiller, pizza, son zamanlarda da balık...

Neyse konumuz rejimdi değil mi???? Bu akşam kendime ızgara kabak & patlıcan yaptım. Üzerine de azıcık zeytinyağı gezdirdim, yoğurt ve nane ile afiyetle yedim.  Bey'im de bezelyesiyle mutlu mutlu takıldı. Tabi ıspanaklı böreğin de hakkını yemeyelim...



Yoğurt demişken...  Yoğurdu ben kendi ellerimle mayaladım. Hayatımda ilk defa heves edip yoğurt mayaladım. İlk defaya göre iyi de oldu. Bundan sonra kendi yoğrdumu kendim mayalayacağım gibi durmakta. Marketten aldığım tetrapack sütü kaynattım, ufakcana bir borcama boşalttım. 1 kilo süte, mayalamak için 1 kase yoğurt koydum, azıcık tuz azıcık şeker koyup biraz da karıştırdım. Sonra da sardım sarmaladım. 1 koca gün beklettim. Akşamına da afiyetlen yendi... Sanırım haftada bir 1 kilo sütten yoğurt mayalamam bize yeterli olacak gibi durmakta....

Gelelim bugünün bir diğer keşfine.... Rejimdeyim ama bu durum gözlerimin kapalı, kulaklarımın tıkalı olmasına sebep değil tabiki.... :) İş yerinde de yemeyi seven kişilerden oluşuyoruz. Bir arkadaşım bugün bana Dr. Oetker'in Çikolatalı Suflesi'ni anlata anlata bitiremedi. Yasmin durur mu??? Hem pratik hem sufle hem çikolata. 3 sihirli kelime bir arada... Akşam marketten hemen aldım bir tane. Evimizin ilk misafirleri bu güzel lezzeti tadacak. O gün benim de rejimim Ersin'in tabağından alacağım  1-2 kaşık sufle ile bozulacak artık ama napalım.... O gün hemen gelmeli, düşünmesi bile çoook güzel...



Sizi şu güzelim sufle ile başbaşa bırakıyorum. Güzel sufle gibi sıcacık ama bir o kadar da tatlı haftalar dilerim...

7 yorum:

gülümse dedi ki...

daha uyukluyordum ,sufleyi görünce gözüm açıldı:))

pembe mor alg dedi ki...

ya ben bu sufleyi yaptım beceremedim:(hemde bi hevesle eşime düşün yani rezil oldum kabından çıkar çıkmaz dağıldı sen yap bakayım anlat ama ben nerde yanlış yapmışım merak ettim afiyet olsun tatlım

lamore del calcio dedi ki...

yasemin bole gazı veriyon, gidiyon. geçenlerde Dr Oetkerin hazırları filan dedin ya, aha dedim bu galiba benim markette görüp de, "aa pişirmeye gerek yok süper" deyip aldığım şey dedim. kalktım yapmak için, çırparken tüm mutfak battı, pişirsem daha temiz olacaktı, üzerinde çırpma kabında diyor ama katiyen yalan, perdeler, halı, üstüm her yer çikolata oldu. Mimkin deil bir daha denemem...

Yasmin dedi ki...

Canımcım, sufleyi denemedim ama profiterol olsun, krem karamel olsun, bilimum tatlı tuzlu kurabiyeler ve kek olsun denedim, memnunum ve de 2,5 senelik evlilik hayatımda hep kullandım, kullanacağım da.... :)))

şile organik dedi ki...

daha güzel yoğurt yapmanız için sizlere doğal köy sütü tavsiye ediyorum

istanbulun şirin ilçesi şile ve köylerinden günlük köy sütü

www.sileorganik.com

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

ben sufleyi sevmem biliyormusun :D çok tatlı geliyor bana... ama gece gece nası kabak kızartması çekti canıııımmmm fena :))

Yasmin dedi ki...

Sufle bana da çok tatlı gelir, hiç bir zaman tam porsiyonu bitiremem. Biri ile yarı yarıya paylaşırım hep...
Kabak kızartması da yoğurtla pek bi güzel oluyor yafuuu... Gerçi ben bu posttakileri tost makinesinde ızgara yaptım, o da güzel oldu!