Pages

12 Kasım 2011 Cumartesi

Evde Balık Keyfi ve Koska Fırında Helva Keşfi...

Tembel bir hafta sonu geçiriyoruz, hava da çok soğuk... Bırrrr.... Kombimiz tam gaz son gaz yakıp bizi ısıtırken soğuk havaya çıkmak işimize gelmedi pek... Yat-kalk-tv izle-internette dolaş-playstation oyna... Tek aktivitemiz playstaion da araba yarışı sırasında sen geçtin ben geçtim heyecanıyla ayağa kalmak oldu :) (İtiraf edeyim azıcık da iş ile ilgili bişeyler yaptım) E bu arada yemek yapmak olur mu, olmaz tabi... Madem ki tembellik yapıyoruz hakkıyla yapalım dedik kocamla ve evden bile çıkmadan balıkçıya telefon açıp hamsi ve tekir leri kızartıp bize getiriverir misiniz diye sorduk... Tabiki de getirirlerdi, ne zaman ve ne kadar istediğimizi sordu. Sonra da hooop yarım saat içinde balıklar kapımıza geldi.



Ben o yarım saat içinde salata yaptım, sofrayı hazırladım. Rakı-balık iyi giderdi ama tembellikte sınır tanımadığımız için markete gidip almadık, evdeki kola ile idare ederiz dedik :)

E ama bi de balık sonrası için tatlı lazımdı... Ne var evde diye düşünürken geçen gün marketten aldığım Koska Fırında Helva geldi aklıma. Hemen onu çıkardım. Biz balıkları ufak ufak yerken fırına da Fırında Helva'yı koydum. Balıklar bitince hazır oldu tatlımız. Afiyetle yedik.

Fırında Helva'nın yapılışı çok çok kolay. Zaten helva, folyo bir kabın içinde çıkıyor kutunun içinden. Önceden ısıtılmış 150 derecede fırında 10 pişirdiniz miydi tamamdır. Sonrasına sadece keyifle tüketmek kalıyor. Yalnız 2 kişi için biraz fazlaca. 250 gr ama 3-4 kişiye tam olur. (Aslında fırında helva ufak güveç kaplarında çok kolayca yapılabiliyor, biliyorum ama güveç kaplarım yok, vardı da ben mi yapmadım... :)) )

Efendim, tembellikte sınır tanımayıp bir de damak tadımdan ödün vermeyerek tatlıyı da 10 dakikada hazırlayarak rekorumu kırmış bulunmaktayım. :)) Ne dersiniz becerikliyim değil mi?

Arada böyle tembellik yapmak iyi oluyor, yoğunluğun kargaşanın arasında herşeye bir durr diyip beyni boşaltmak güzel bi duygu...  Tembellik diyince aklıma hep Garfield gelir benim. Ayrıca kedilerden çok hazetmesem de Garfield'i seviyorum. Çizgi film diye herhalde :))


Bir de ben tembellik yapsam da yapmasam da pratik şeyleri kullanmak güzel, hatta bazen hayat kurtarıcı oluyor. Sürekli kullanmasam da bu tür pratik ve yeni çıkmış ürünleri keşfetmeyi çok seviyorum. Deneyip de bir fikrimin olması çok hoşuma gidiyor...Kek yapmayı o kadar çok sevmeme rağmen, Dr. Oetker'in sade ya da limonlu hazır kekunlarını mutlaka evimde bulunduruyorum. Bu aralar Cart'e Dor'un hazır karışımlarını denemeyi düşünüyorum.


Yarın için herkese mutlu ve bol dinlenmeli bir pazar günü diliyorum....

6 yorum:

Hamide... dedi ki...

he he he :) ne kadar da kendimize benzettim seni... bizim de haftasonumuz tam da bu şekilde geçiyor valla :D

gülümse dedi ki...

haha cidden tam tembellik günü olmuş:))ama bazen insan ihtiyaç duyuyor böyle zamanlara

Nedret dedi ki...

Merhaba Yasemin. Bloguma hoşgeldiniz. Sevgiler.

pembe mor alg dedi ki...

aa helva olayına şaşırdım tatlım bende denicem bak şimdi

Tub@ dedi ki...

Merhabalar; bloğunu çok beğendim ve ben de seni kendi bloğuma beklerim!:)
Sevgiler..
www.TuubaSah.BlogspoT.Com

Yasmin dedi ki...

Teşekkür ederim Tub@...
Helvayı tavsiye ederim. Ama bugün işyerindeki arkadaşlarımdan daha da detaylı öğrendiğim kadarıyla tahin helvasıyla sütü karıştırıp borcam a koyunca da aynı şekilde olabiliyormuş. İlla güveç kabı şart değil yani...