Pages

11 Kasım 2011 Cuma

Anneannem, Çiçekleri ve Gezileri

Geçtiğimiz günlerdeki postlarımın birinde anneannemden ufacık bahsetmiştim. Bu postumda azıcık daha bahsetmek istedim.


14 yaşında annemi almış kucağına, o yüzden çok gençtir benim anneannem. Bir çok arkadaşımın annesiyle yaşıttır hatta. :)) Ama inanın bana benden daha gençtir. Gezer, tozar, İstanbul'da en yeni açılan yerlere ilk o gider, keşfeder, sonra da gelir bize tavsiye eder. Hatta birlikte gideriz. Öyle hayat dolu, ruhu genç bir anneannedir benim anneannem.

Vee bir de asla kimselere vermediği çiçekleri vardır evinde.... Menekşeleri dillere destandır, cam güzelleri, begonyaları, hepsi ayrı güzel açar rengarenk olur... Her gün ayrı ayrı ilgilenir onlarla, suları, vitaminleri, çiçek coşturanları, yaprak yeşertenleri.... Hepsine vakit ayırır, aylık haftalık bir plan dahilinde takip eder. Evde olmadığı zamanlarda da düşünür çiçekciklerini.... Ya anneme ya teyzeme binbir tembih eder. Sularını versinler, vitaminlerini eksik etmesinler diye...

İşte geçen gün erken bayram ziyaretimiz sırasında çektiğim fotoğraflar...






İşte böyledir benim anneannem... Onun yaşına geldiğimde onun gibi hayat dolu olabilecek miyim acaba diye düşünüyorum zaman zaman. Hayatla çok küçük yaşta tanışmış, boşanmanın ayıp sayıldığı bir zamanda eşinden boşanma kararı alıp uygulamış, sonrasında çalışma hayatını da görüp zorluklarını tatmış, 2 çocuğunu büyütmüş. Görmüş geçirmiş derler ya o cinsten.... Belki de küçük yaştan beri tüm bunlarla yoğrulduğu için hayata böylesine bağlı, neşeli ve kendisinin de tabiriyle "kafasına tokadan başka birşeyi takmayan" biri...

Sanırım fiziki olarak da çok benzediğim anneannemi kendime model alsam çok iyi olacak. Kafama toka bile takmamak istiyorum :)))

7 yorum:

pembe mor alg dedi ki...

Allah uzun ömür verisn ona canım...

gülümse dedi ki...

ayyy ne güzel imrendim bak anneannene.ne kadar hayat doluymuş.keşke onun yarısı kadar olabilsek.Allah başınızdan eksik etmesin onu.

Yasmin dedi ki...

Amin... Allah başımızdan eksik etmesin, uzun sağlıklı ömürler versin...

Yasmin dedi ki...

Bi de maşallah demeliyim. Nazar değmesin....

lamore del calcio dedi ki...

senin ananen gerçekten benim ekolüm Yasemin, ilk başlarda şaşkınlıkla bakmıştım kendisine, sonradan alıştım valla :) hayatı gerçekten göğüsleyebilen ama bunu yaparken kendinden götürmeisne izin vermeyen ananene benzeriz umarım, dicem de benzemeyeceğimiz aşikar be canım. Allah nazarlardan korusun, uzun ömürler versin, maşallah...

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Maşallah. Allah sağlıklı ömürler versin. Beni de annem çalıştığı için anneannem büyüttü. Anneanne aşkı çok özeldir :)

essu dedi ki...

tweetty deki o nineye bayılıyorum :) anneanne bayıldım canım ne güzel onun gibi olmayı bende isterim kafaya tokadan baska bise takmamak bize zor geliyor ama hayat felsefesi o olursa hayat daha güzel olur eminim sağlıgımız için en azından :P ben anneanemle zaman gecirmedim fazla zaten yaşlııydı :S Allahım uzun saglıklı ömürler versin canım
ciceklerde cok güzel ben hiç bakamıyorum :S maalesef :(