Pages

26 Şubat 2012 Pazar

Kolestrol!!!!!!!!


Ahhh ahhh.... Cumartesi günü tahliller yaptırdım.... Yıllık kontrol baabında. Malum bu tarz şeyler genetik olduğundan 18 yaşımdan bu yana her yıl yaptırırım bu testleri....

Geçen sene de Mart ayı gibi yaptırmıştım, boyumun ölçüsünü alıp, bir de doktroumdan tavsiyeleri alıp çıkmıştım J


Bu seneki sonuçlar daha da vahim. Hayır anlamıyorum, doktorumun tavsiyelerine uydum ve geçen yıldan bu yana 9 kilo gibi bir kilo verdim, daha sağlıklı besleniyorum, daha çok dikkat ediyorum. Oldum olası spor yapamamışımdır. Bir senelik dönemde 2 aylık bir pilates maceram var, ama yazın hava ve vakit elverdiğince yürürüm. Ama dediğim gibi belli bir planım olmamamıştır hiçbir zaman...


Velhasıl kelam, total kolestrol olmuş 265, sınır değer ise 200... Diğer değerler gayet güzel. Hatta iyi kolestrolüm 106. Ki bu değerin yüksek olması iyi birşeymiş. Trigliserid de gayet minimum düzeylerde...

Yarın tahlil sonuçlarını doktora da göstereceğim ama yakın bir arkadaşımın doktor dayısı ile paylaştım sonuçlarımı. Kırmızı et ile bir süre vedalaşmamı, yumurtayı sınırlı tüketmemi veee bol bol yürüyüş yapmamı önerdi. Bugün de tv de denk geldim. Türk kahvesi gibi telvesiyle birlikte tüketilen kahveleri fazla tüketmek kolestrol yapan hormonun fazla salgılanmasına da sebebiyet vermekte imiş. Ben geçtiğimiz 1-2 aylık dönemde günde 3 türk kahvesini buluyordum, hatta öğlenleri nescafe fincanında kahve içmişliğim bulunmakta. J Günde 2 fincan tüketilmesi tavsiye edilmekte imiş, bana günde 1 tane akşam yemekleri sonrası kocacığımla birlikte güzel bir kahve keyfi yeter....


Tüm bunlara dikkat edeceğim anladığınız. Bir de her akşam 2 ceviz kırıp, bir bardak suda bekletip sabahları da bu suyu içip, sonrasına da cevizleri yemeye başladım. Koca karı tavsiyesi, iyi geliyormuş. Sonuçta ceviz, bir zararının olacağını düşünmüyorum. Hamile olan arkadaşlarıma doktorları tavsiye bile etmiş bu beklemiş ceviz suyunu. Bilgilerinize....


He bu arada merak edenler fazla kolestrol sana etki ediyormuydu, bir şeylerin fazla olduğunu hissediyormuydun diye soranlara cevabım şudur: Uyuşukluk, mayışıklık ve uyku hali vardı üzerimde son zamanlarda.... Ben mevsime, iş yerinde çok yorulmaya vuruyordum hep ama kolestrol yüksekliği de sebep olmakta imiş buna.... Doktor öle diyoooo....

İşte böyle dostlar... Yaş ilerledi çok genç sayılmam artık, yaşlı da değilim :) Ama bu yaşlardan dikkat edip kontrol altına almam gerekiyor. Çünkü babamın tarafından gelen şeker, kolestrol, kalp rahatsızlıkları durumu var. Anne tarafından da düşük tansiyonu kapmışım J

Hepinize sağlık günler dilerim... Aman sağlığımızın kıymetini bilelim, dikkat edelim. Vucüdumuz mutlaka bir sinyal veriyor, o sinyali kaçırmayalım...

4 yorum:

Pembe Kabuk dedi ki...

Hiç dert edecek durumda değil değerleriniz...endişe etmeyin...üstelik ilk kez bu kadar yüksek bir iyi kolesterol rakamı duydum :) ben danışanlarıma kolesterolü yüksek bile olsa kırmızı et ve yumurtayı kesinlikle hayatlarından kaldırmamalalarını söylüyorum...haftada 2-3 gün yiyebilirsiniz...kolesterolü asıl yükselten rafine gıdalardır...yani beyaz un ve şekerden yapılmış gıdalar ve paketlenmiş hazır ürünlerdir...sormak istediğiniz birşey olursa sayfama beklerim...sağlıklı günlere! dyt pembe kabuk :)

Yasmin dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Blogunuzu zaten bir süredir takip etmekteyim...
Kırmızı eti ve yumurtayı tamamen çıkarmadım kesinlikle... Sadece daha sınırlı tüketmem gerekmekte. iş yerimin taşınması nedeniyle biraz abartmıştım, neredeyse hergün kırmızı et ile beslenir oldum 1-2 aydır....
geçen kontrolümde iyi kolesterolüm 96 idi ve doktorum gördüğü en yüksek iyi kolesterollerden biri olduğunu söylemişti. Artık 106 değeriyle gördüğü en iyi kolesterollü ben olucam herhalde :)

Tekrar çok teşekkür ederim, aklıma takılan birşey olursa soracağım mutlaka....

lamore del calcio dedi ki...

canım hiç dert etme. en azından önlem alıyorsun bak, kontrol ediyorsun durumunu. ayrıca sen aramızda ne yiyip ne içtiğine en çok dikkat eden kişisin, tez zamanda o değer 200 ün altına iner inşallah :)

fuly dedi ki...

çok geçmiş olsun yasmincim. bazen dikakt ediyoruz diye yaptıklarımız tersi sonuç doğuruyor. detaylarda gizli derler ya ufacık bi beslenme değişikliği nelere yol açıyor... günde 3 fincan türk kahvesine ise hayretler içindek aldım beni bi fincanı anca içerim :)